Beste hulp en klant, wij doen elk jaar onze uiterste best om de gewenste vervang te regelen tijdens de vakantie van de hulp. We constateren echter dat er vaak onduidelijkheid is bij hulp en klant. Om dit te verbeteren hebben we een aanvraag formulier gemaakt (klik hier om deze te downloaden). Vaak komen we erachter dat we vervang aan het regelen zijn voor klanten die hier nog niet van op de hoogte zijn, dit levert onduidelijkheid op bij de klant en bij de vervangende hulp die te horen krijgt dat de klant geen vervang nodig heeft. Ook blijkt vaak dat de klant met minder uren of keren toe kan in de vakantie. Omdat veel klanten elk uur zelf volledig of gedeeltelijk moeten betalen, willen we kritisch omgaan met de inzet van vervanguren. Ook om zoveel mogelijk klanten vervang te kunnen bieden. De vervang mag door de hulp worden geregeld maar ook direct door de klant.
Per heden zullen we alleen vervangaanvragen in behandeling nemen die volgens het formulier zijn aangevraagd. Bij voorkeur ondertekend door de klant. Wij realiseren ons echter dat dit mogelijk onnodige printerkosten met zich meebrengt en gaan ook akkoord als er een datum wordt ingevuld waarop de vervangaanvraag met de klant besproken is. Bij akkoord klant dan graag vermelden: besproken.
Na ontvangst van de aanvraag krijgt u een bevestiging via de mail. De klant weet dat er vervanging is geregeld als er een hulp afspraken heeft gemaakt, dus als de klant zelf gebeld is door de vervangende hulp. Heeft er nog niemand gebeld, dan is er nog geen vervang geregeld.
NB. Aanvragen na 1 mei (betreffende vervang in de zomervakantie), worden wel in behandeling genomen, wij kunnen dan echter niet garanderen dat we de vervang op tijd geregeld krijgen. Deze aanvragen komen op een wachtlijst terecht en zullen dus ook later behandeld worden.
Daarnaast willen wij benadrukken dat een hulp volgens de algemene voorwaarden 4 weken vervang mag aanvragen per jaar.